Avantaje vs Dezavantaje

Avantaje vs dezavantaje

Portrait of fair-haired beautiful female student or customer with broad smile, looking at the camera with happy expression, showing thumbs-up with both hands, achieving study goals. Body language
Suportul francizorului
Man jump through gaps between hills
Risc minim, credibilitate maximă
rsz_536523-pjiqsd-874
campanii de promovare
Business finance man calculating budget numbers, Invoices and financial adviser working.
Taxe
Businessman in his office doing NO gesture
Greşelile francizorului
rsz_woman-waving-bye-delivery-man
Dificil de separat

Brand de renume

Francizatul va lucra cu un brand care se bucură de o recunoaştere naţională sau internatională, fapt ce va atrage mai uşor clienţii. Printre principalele beneficii pe care le poate exploata francizatul putem menţiona renumele mărcile comerciale, drepturile de autor, secretele de producție şi alte elemente ce ţin de managementul companiei mamă. Aceşti factori au contribuit la succesul firmei de-a lungul timpului şi, garantat, va aduce succesul celor care urmează să investească.

Suport din partea francizorului

Pentru a atinge acelaşi succes pe care l-a avut şi îl are francizorul, acesta va oferi beneficiarilor săi suportul de care este nevoie prin semnarea licenţei de franciză. Suportul se poate rezuma astfel:

  • găsirea unui spațiu adecvat sau a unei locații satisfăcătoare
  • ajutor pentru deschiderea noului punct de lucru al francizei
  • asistență în determinarea cantității și diversității produselor destinate aprovizionării şi vânzării
  • cursuri oferite francizatului și angajaților săi despre managementul afacerii
  • prepararea/pregătirea produselor, controlul calităţii
  • evidență financiară, contabilitate
  • controlul promoțiilor și a comercializării produselor.

 

Risc minim, credibilitate maximă

Riscul minim legat de administrarea afacerii reprezintă principalul avantaj al aderării la un sistem de franciză. Acesta presupune o credibilitate crescută de care francizatul beneficiază în discuțiile de afaceri sau în negocierile de cooperare cu alți antreprenori sau contractanți (se includ și instituțiile financiare). Conform unui studiu realizat de guidant Financial, pe pieţele occidentale se poate observa că numărul firmelor falimentare ce operează în cadrul sistemelor de franciză este cu mult mai mic decât a celor ce sunt independente.

Campanii de promovare şi promoţii

Organizarea unei campanii de publicitate la nivel naţional ar fi foarte greu de realizat pentru francizat, iar dacă se încearcă organizarea uneia la nivel la local, aceasta ar fi costisitoare şi inutilă, având în vedere recunoaşterea brand-ului. Aderarea unui antreprenor la o rețea de franciză ce include multe unități la nivel naţional sau internaţional, permite unui francizat să beneficieze de efectul unei campanii de publicitate la nivel înalt organizată de francizor pentru toţi membrii rețelei.

Un alt avantaj oferit de francizor în cadrul reţelei sale îl reprezintă condiţiile mai bune în contracte şi relaţia cu furnizorii. El poate obține condiții mult mai bune de cumpărare decât ar reuși să obțină un francizat, indiferent de calitățile sale de negociator. Spre exemplu, francizorul poate negocia, la un preţ mult mai bun, aprovizionarea cu suc într-un restaurant.

Succes

Se observă că avantajele sunt mai multe, dar depinde de implicarea şi seriozitatea fiecăruia pentru a depăşi unele dezavantaje şi a avea succes în domeniu.